04 de gener 2009

Especialitats (ii)

Mr Proper Especialitat consistent a embolicar la troca via SMS. El nom Mr Proper és original de l’Elisenda i fruit de la meva incapacitat per entendre un llenguate sintètic i uns mots abreviats. Així, quan deia “estic a mr proper” jo no entenia que l’Elisenda feia dissabte i li preguntava a quin mar proper passava el dia.

Mr Proper, com a bon fenomen amb vida pròpia, ha crescut i, si escric “esquemes” la Laura llegeix “èczemes” i no entén res.

Mr Proper és un acte anacrònic de creació dadà amb tres protagonistes enjogassades.

Warburg és un fenomen màgic que em fa trobar, pensar, descobrir o imaginar coses en el mateix moment que ho fa la gent que m’envolta. També, sovint, són casualitats que em persegueixen. La Gemma diria que ens movem pels mateixos interessos i que per això el món sembla petit. Trobo curiós, però, que desconegui qui era Warburg i el busqui just en el mateix instant que rebo un missatge que diu “Et in Arcadia ego”. Trobo curiós, però, caminar per Barcelona imaginant ganivetades just en el mateix instant que davant de la meva germana, al Vendrell, dos individus treuen les navalles i es barallen. Trobo curiós, però, que pensi en llops, compri un llibre de poemes de Joan Margarit, l’obri a la pàgina 60 i llegeixi:

L’amor agafa forma d’alimanya
quan fuig del nostre llit.
Guardo el record d’uns peus suaus i càlids.
Els descriuré en les pàgines en blanc
de les teves agendes del demà.
No he oblidat aquells anys: són l’escalfor
que el sol mai més no tornarà a tenir.
Perillosos records,
i he d’escriure un poema sobre un llop
atrapat en un cep damunt la neu.

1 comentari: